Oumuamua – záhadný návštěvník z mezihvězdného prostoru – pravděpodobně nebude kosmickou lodí z nějaké mimozemské civilizace

V roce 2017 vědci oznámili úplně první objev bizarního objektu za naší sluneční soustavou.

Objekt byl zpočátku klasifikován jako kometa, ale toto bylo rychle odmítnuto jako pozorování se ukázalo, že nejestvuje žádný důkaz kometární aktivity. Objekt vypadal, že je skalnatý a kovový, ukazoval spíše vlastnosti být jak kometa tak asteroid.

Bylo také zjištěno, že má orbitu, která naznačovala, že pochází z mezihvězdného prostoru.

Tento záhadný návštěvník rychle popadl titulky, když vědci jako Avi Loeb z Harvardu navrhli, že by to mohla být mimozemská loď.

Jak Loeb vysvětlil dnes: “Vysvětlíme nadměrné zrychlení ‘Oumuamua pryč od Slunce jako důsledek síly, kterou sluneční světlo vyzařuje na jeho povrchu. Aby tato síla vysvětlila naměřené nadměrné zrychlení, musí být objekt extrémně tenký řádu milimetrů o tloušťce, ale o desítky metrů, což činí objekt lehkým jeho povrchem a umožňuje mu působit jako světelná plachta, jejíž původ může být buď přirozený (v mezihvězdném médiu nebo proto -planetární disky) nebo umělé (jako sonda vyslaná pro průzkumnou misi do vnitřní oblasti sluneční soustavy).

Nyní, ve studii publikované v Nature Astronomy, mezinárodní tým vědců dospěl k závěru, že „Oumuamua má„ čistě přírodní původ “a že ho může vysvětlit řada přírodních jevů.

Tým řeší možnost, že „Oumuamua je forma mimozemské technologie. Zatímco myšlenka solární plachty by mohla vysvětlit„ některé aspekty pozorování “, nestačí oslovit ostatní vědce.

Řekli, že argument, že „Oumuamua byl poslán na Zemi na základě své„ neobvyklé kinematiky “, byl„ neopodstatněný “, zatímco hypotéza solární plachty nefunguje kvůli rozměrům. “Nenašli jsme žádný přesvědčivý důkaz, který by podporoval mimozemské vysvětlení pro” Oumuamua, “napsali.

Vědci však říkají, že ještě existuje mnoho dalších věcí, které nejsou schopni vysvětlit o „Oumuamua, včetně jejího podivného, ​​protáhlého tvaru, její rotace a její domovského systému:„ Navzdory mnoha pokusům o sledování dráhy Oumuamua zpět do svého domova nebo hvězdokupa. Žádné přesvědčivé hvězdné systémy kandidáta nebo hvězdné asociace nebyly identifikovány, “uvedli a dodali, že navzdory budoucím průzkumům vesmíru možná nikdy nebudeme přesně vědět, odkud pochází.

Vědci se domnívají, že „Oumuamua může být pouze prvním mezihvězdným návštěvníkem a že v nadcházejících letech bude odhaleno mnohem více.

“Každý rok můžeme vidět nový objekt,” řekl Knight. “To je ten okamžik, kdy začneme vědět, zda je Oumuamua podivný nebo obyčejný. Pokud najdeme 10 až 20 těchto věcí a” Oumuamua stále vypadá neobvykle, budeme muset znovu prozkoumat naše vysvětlení. ”