Pokud existují mimozemšťané, jejich domácí systémy mohou být úplně jiné na rozdíl od našich vlastních

Výzkum, který byl publikován v Astrofyzikálním časopise, se zaměřil na chování světů podobných Zemi v binárních hvězdných systémech. Srdce binárního systému zahrnuje dvě hvězdy, které se obíhají. To nemusí znít jako ideální místo pro prosperitu planety Země, ale počítačové modely vyprávějí jiný příběh.

Argument studie je založen na simulacích, kdy byly „exo-Země“ umístěny do různých hvězdných systémů. Data odhalila, že skalní světy v těchto systémech mají sklon těžit ze stabilního naklonění osy. To by mohlo hrát obrovskou roli při zajišťování toho, že planeta bude mít předvídatelné a stabilní klima, což je považováno za velké plus pro vývoj pokročilých forem života.

Když vědci umístili virtuální Země do obyvatelných zón nedalekého binárního systému Alpha Centauri AB, budoucí planeta se neobešla zvlášť dobře. Když byla planeta umístěna na oběžné dráze kolem hvězdy „B“, rychle zamrzla. Když byla umístěna na oběžné dráze kolem hvězdy „A“, vypadalo to pro život příznivěji.

Protože však Alpha Centauri AB je poněkud zvláštní případ s hvězdami obíhajícími neobvykle blízko sebe, vědci rozšířili své projekce do různých binárních systémů a zjistili, že mnoho z nich poskytlo virtuální Zemi životní podmínky.

“Simulovali jsme, jaké by to bylo kolem jiných binárních souborů s několika variacemi hmotností hvězd, orbitálních vlastností atd.,” Uvedl Billy Quarles, který výzkum vedl.

“Celková zpráva byla pozitivní, ale ne pro našeho nejbližšího souseda.”

To je nešťastné, protože to znamená, že i když se světy podobné Zemi, které obíhají binární hvězdy, hemží životem někde ve vesmíru, jsou v současné době daleko mimo náš dosah.

(BGR, foto: Pixabay)