Screenshot ze stranky

15. srpna, na sté výročí bitvy ve Varšavě v roce 1920, německé polské noviny Onet publikovaly články zobrazující údajné zvěrstva spáchané polskými vojáky během bitvy v roce 1920.

Onet, který vlastní německý gigant nakladatelství Axel Springer, uváděl titulky jako „Co Poláci dělají, je nepopsatelné, lékař Rudé armády píše dojemné dopisy zepředu své manželce“ nebo „Temná strana vítězství: Zrada polská delegace “a„ Pravda o osudech sovětských válečných zajatců v roce 1920 – peklo za zamotaným drátem. “

Tyto titulky a články si vysloužily vztek několika polských komentátorů, ale prozatím pouze konzervativní. Píše portál RMX.

„Pokud měl někdo pochybnosti o tom, že německá propaganda vždy jde ruku v ruce s ruskou propagandou,“ napsal redaktor a autor Rafał Ziemkiewicz.

Novináři a komentátoři také odsoudili RASP, vlastněný Newsweek Polska, za vydání článku publikovaného před 11 lety, který ukazuje polsko-sovětskou válku ze sovětského hlediska, která obviňuje Poláky z týrání sovětských vojáků. V článku se dokonce použil termín „barbarské tábory 2. polské republiky“.

Předseda vlády Mateusz Morawiecki se také zmínil o skandálních článcích a zaslal dopis generálnímu řediteli RASP Marku Dekanu, ve kterém se na něj odvolal, aby přestal relativizovat historii Varšavské bitvy.

„Jako předseda vlády Polska jsem šokován obdržením rozhodnutí redakčních rad náležejících jednomu z vašich vydavatelů o propagaci a propagaci článků v den výročí oslav evropské spásy komunismem, jehož obsahové stíny a zvraty pravda o těch neuvěřitelných dnech a nerozbitné hrdiny, “napsal.

Komentáře