Mimořádný astronomický objev – Planeta X skutečně existuje!

V článku Astronomové hlásí objev „Planety X“ z 13. 12. 2015 jsme informovali, že kolektiv astronomů ze Švédska a Mexika oznámil, že na vnější hranici sluneční soustavy musí být dosud neznámý velký objekt. I jejich kolegové Konstantin Batygin a Mike Brown z Kalifornského technologického institutu (Caltech) jsou nyní přesvědčeni, že na okraji solárního systému existuje obří planeta. Těleso má podle jejich odhadu 10x větší hmotnost než Země a je 500x těží než Pluto. Devátá planeta je od Slunce 20x dále než Neptun, což je důvodem, proč nebyla dosud nalezena: kolem Slunce oběhne jednou za 20 000 let.

Dr. Mike Brown už před časem upozornil na zvláštní koordinaci oběžných drah nejvzdálenějších objektů v Kuiperově pásu. „Šest těchto těles se prakticky dokonale shoduje v úhlu přísluní oproti rovině sluneční soustavy i ve vzdálenosti přísluní od Slunce. Toto pozorování nemůže být náhodné. Dá se zdůvodnit jedině tím, že ve hře je gravitace nějakého masivního tělesa na okraji sluneční soustavy,“ uvedl Brown. Všechny teleskopy teď pátrají v nejvzdálenějších končinách vesmíru, aby zjištění astronomů potvrdily. Pokud bude nové těleso nalezeno, půjde o mimořádný astronomický objev. Od dob starověku byly totiž objeveny jen dvě planety a toto by byla třetí. Na deváté pozici by nahradila Pluto, které bylo ze seznamu planet vyškrtnuto v roce 2004, a dnes se řadí k trpasličím planetám, jež obíhají kolem Slunce za dráhou Neptuna.

(zdroj: procproto.cz, foto: Pixabay)