Divný bzučivý zvuk uvnitř Země má konečně vysvětlení. Budete překvapeny

Před dvěma lety začalo mnoho nástrojů, které poslouchaly vnitřní fungování Země, jednat dobře, podivně. Po celém světě odhalily některé z nejcitlivějších seismických nástrojů bizarní „bzučení“ přicházející z hloubky planety. V té době mohli vědci jen hádat, co se děje, ale nový příspěvek publikovaný v časopisu Nature Geoscience nabízí konkrétnější vysvětlení.

Podivný bzučivý zvuk zaznamenal výbuchy, které vyzařovaly na stovky kilometrů a trvaly až půl hodiny. V Indickém oceánu poblíž ostrova Mayotte bylo zjištěno velké množství seismických aktivit a vědci soustředili svou pozornost na dno oceánu kolem ostrova. Samotný ostrov se „potopil“ o více než šest centimetrů a vědci nyní říkají, že je zodpovědné zrození nové obrovské podvodní sopky.

Zrození sopky a pohyb tektonických desek v oblasti vyústily v přibližně 7 000 zemětřesení, i když převážná většina z nich byla příliš malá na to, aby byla znatelná.

Samotná sopka je obrovská a táhne se asi 800 metrů od mořského dna. Porovnání mořského dna z měsíců před odhalením ukazuje, že bylo skutečně vytvořeno, zatímco bylo zdokumentováno zvláštní hučení napsal portál BGR.

Kombinací seismických odečtů s pozorováním mořského dna byl tým schopen odhadnout velikost magmatické nádrže, která během tohoto období vyčerpala. “Prokazujeme, že takovou hlubokou magmatickou aktivitu na moři lze zachytit bez jakéhokoli monitorování na místě,” píšou vědci.