Astrofyzik vysvětluje, proč nás zatím nekontaktovali mimozemšťané

Nový článek publikovaný v databázi arXiv naznačuje, že inteligentní mimozemšťané nemusí považovat planety, na kterých se vyskytuje život, za příliš zajímavé. Pokud se život vyvinul na mnoha planetách v galaxii, je pravděpodobné, že se mimozemšťané budou zajímat o ty, které vykazují nejen známky biologie, ale také technologie, napsal v článku autor studie Amri Wandel, astrofyzik z Hebrejské univerzity v Jeruzalémě. Studie se zabývá Fermiho paradoxem, který tvrdí, že vzhledem ke stáří vesmíru je pravděpodobné, že inteligentní mimozemšťané již vyvinuli cestování na velké vzdálenosti, a proto pravděpodobně navštívili i Zemi. Skutečnost, že se tak dosud nestalo, může být důkazem, že v galaxii Mléčné dráhy neexistuje žádný jiný inteligentní život, vysvětluje Live Science.

Odborníci v minulosti nabízeli i jiná vysvětlení: mimozemšťané mohli Zemi navštívit v minulosti, ještě předtím, než se lidé vyvinuli nebo byli schopni návštěvu zaznamenat, nebo je cestování na velké vzdálenosti obtížnější, než se předpokládá. Možná, že mimozemšťané teprve nedávno vyvinuli vyspělou civilizaci, která dosáhla Země, nebo se záměrně rozhodli neprozkoumávat vesmír. Je dokonce možné, že se zabili sami. V novém článku Wandel nabízí další možné vysvětlení: život je v Mléčné dráze skutečně běžný. Pokud mnoho planet obíhajících v obyvatelné zóně hvězd hostí život, je nepravděpodobné, že by mimozemšťané plýtvali svými zdroji na vysílání signálů ke každé z nich. Pravděpodobně by se nakonec pokusili komunikovat s mimozemskými řasami nebo amébami. Píše portál topky.sk.