Vědci našli záhadný úkaz na Měsíci. Neumí ho vysvětlit

V podstatě do Měsíce muselo narazit něco skutečně velkého již před miliardami let. Podle měřeni provedených vědci ve studii publikované  časopise Geophysical Research Letters spočítali, že kráter takovýchto rozměrů mohl způsobit “předmět” vážící přibližně 2, 4 kvadriliónu kilogramů.

Slovy čísel se jedná o  2,400 000 000,000,000,000 kg vážící předmět tvořený neznámým kovem. V podstatě šlo o kovový ingot velikosti ostrova Hawaiie.

K počtu výzkumníci z Baylor University přišli sběrem dat z vesmíru a zkoumali je v závislosti na gravitaci Měsíce a mapách měsíčního povrchu. Touto metodou došli k objevu obrovské kovové anomálie v oblasti kráteru.

Výzkumný tým pod vedením Petere B. Jamese se domnívá, že jde o důsledek srážky s asteroidem, k němuž mělo dojít před čtyřmi miliardami let.

Pokud je tomu skutečně tak, mohly by pozůstatky této srážky posloužit jako zdroj informací srovnatelný se strojem času pro vědce studující historii vesmíru. Relikty v oblasti dopadu asteroidu by totiž mohly být skvělými ukázkami toho, jak vypadal v době události vesmír, o čemž dodnes máme jen mlhavé představy.

Neštěstím je, že kráter je ze země jen velmi špatně pozorovatelný jelikož se nachází na odvrácené straně měsíce, a to doslova.

(zdroj: eurozpravy.cz, foto: Pixabay, Radim Červenka)