Astronomové detekují miliony signálů z inteligentní civilizace

Víme – jsme toho důkazem – že inteligentní civilizace (ano, civilizace) jsou možné. Nalezení známek dalších civilizací v galaxii Mléčná dráha není tak jednoduchá záležitost, ale máme k dispozici nástroje. Na základě našich vlastních technologických schopností můžeme extrapolovat, jaké signály může mimozemská technologie vydávat, a hledat je.

Tato znamení se nazývají technosignatury a naše úsilí při hledání mimozemské inteligence (SETI) se točí kolem nich, zejména v rádiových vlnových délkách.

„Jednou z velkých výhod hledání technosignatur na rádiových vlnových délkách je to, že jsme citliví na signály vyzařované z tisíců světelných let daleko a nezabere to tolik energie,“ astronom Jean-Luc Margot z University of California Los Angeles řekl ScienceAlert.

„Například naše vyhledávání dokáže detekovat planetární radar Arecibo ve vzdálenosti více než 400 světelných let. A dokáže detekovat vysílač, který je pouze 1 000krát silnější než Arecibo – triviální vylepšení pro vyspělou civilizaci – až do centra galaxie. Objem galaxie, který lze vzorkovat rádiovým hledáním technosignatur, je obrovský. “ Píše portál ScienceAlert.

Margot a jeho tým nedávno provedli hledání technosignatur pomocí dalekohledu Green Bank Telescope, výkonného radioteleskopu v Západní Virginii.

V dubnu 2018 a 2019 se po celkovou dobu pozorování čtyři hodiny umístili na 31 hvězd podobných Slunci kolem galaktické roviny a detekovali celkem 26 631 913 kandidátských technosignatur.