Rodinná fotografie pořízená solárním orbiterem ukazuje, že Venuše, Země a Mars září jako hvězdy

Ale není to jen Země v obrazu sluneční orbity; Venuše a Mars se objevují také 48 milionů, respektive 332 milionů kilometrů od kosmické lodi. Když o tom přemýšlíte, je to krásný rodinný portrét – tři skalní planety, které jsou si v mnoha ohledech podobné, ale navzájem se velmi liší – viděné pomocí vědeckého nástroje – heliosférického zobrazovače – určeného ke studiu srdce sluneční soustavy.

Solar Orbiter byl spuštěn v únoru 2020 a jeho let byl naplánován tak, aby provedl několik průletů Venuše, aby využil gravitace planety pro zvýšení rychlosti, manévr známý jako gravitační pomoc. Snímek planet byl pořízen, když se sluneční orbita pohybovala směrem k Venuši pro jeden z těchto průletů. Píše portál Science Alert.

V době, kdy Solar Orbiter dorazí do polohy kolem Slunce, aby zahájil provoz v listopadu 2021, bude se hnát daleko za planetární rovinu, aby zahlédl sluneční polární oblasti. To bude nesmírně vzrušující, protože díky našemu vyhlídkovému bodu na Zemi jsme nikdy přímo nepředstavovali sluneční póly.