Vesmírné novinky: Astronom objevil mimozemskou „planetu Pi“ na bizarní oběžné dráze

Prajwal Niraula, postgraduální student na Massachusetts Institute of Technology’s (MIT) a hlavní autor studie, řekl: „Planeta se pohybuje jako hodinky.“

Článek byl publikován pod názvem π Země: 3,14denní planeta o velikosti Země z K2’s Kitchen Served Warm od týmu SPECULOOS.

Spoluautor studie Julien de Wit k odlehčenému názvu řekl: „Každý dnes potřebuje trochu zábavy.“

Nová planeta K2-315b je 315. planetární systém objevený v datech K2. Píše portál Express.co.uk.

Vědci odhadují, že K2-315b je přibližně stejně velká jako Země, s poloměrem pouze 0,95krát menším.

Planeta je na oběžné dráze kolem chladné hvězdy s nízkou hmotností, která je zhruba o pětinu větší než naše Slunce.

K2-315b obíhá svou hvězdu každých 3,14 dne rychlostí přibližně 81 km / s – což odpovídá 181 000 mph.

Hmotnost planety ještě nebyla stanovena, ale odhaduje se, že K2-315b bude suchozemská jako náš domovský svět.

Planeta Pi však téměř jistě není hostitelem mimozemského života.

Je to proto, že jeho těsná oběžná dráha přivádí planetu dostatečně blízko k její hvězdě, aby zahřál její povrch až na 176 ° C (350 ° F).

Dr. Niraula řekl: „To by bylo příliš horké, než aby to bylo obyvatelné ve společném chápání této věty.“

Dr. Wit dodal: „Nyní víme, že můžeme těžit a extrahovat planety z archivních dat, a doufejme, že tu nezůstanou žádné planety, zejména ty opravdu důležité, které mají velký dopad.“

Hledání obyvatelných planet EClipsing ULTRA-COOl Stars (SPECULOOS) nedávno přidalo pátý dalekohled, který se jako první nachází na severní polokouli, a to Artemis – projekt vedený výzkumníky MIT.

Dalekohledy SPECULOOS jsou určeny k hledání planet podobných Zemi kolem nedalekých ultracool trpaslíků – malých, slabých hvězd, které nabízejí astronomům větší šanci spatřit obíhající planetu a charakterizovat její atmosféru, protože těmto hvězdám chybí záře jasnějších hvězd.