Turecké úřady pokračují v rázných opatřeních proti protivládním a prokurdským médiím. V úterý v tichosti zavřely další tři stanice.

Policie vnikla do redakce istanbulské populární prokurdské stanice IMC TV a ukončila vysílání. Turecké úřady IMC TV už v únoru zakázaly vysílat u satelitního a kabelového operátora TURKSAT.

Bezpečnostní síly zaútočily také na redakci istanbulské disidentské rozhlasové stanice Özgür Radyo. Zde, jak uvedla soukromý tisková agentura Dogan, bylo zatčeno 17 lidí. Protivládní televizní kanál Hayatin Sesi (Voice of Life) byl také uzavřen.

Minulý týden turecké úřady nařídily uzavření 23 rozhlasových a televizních stanic. Türksat ukončil ve stejný den vysílání více kanálů, včetně dětské kurdské televize Zarok TV. Nejméně devět stanic bylo zcela uzavřeno.

Nedávná opatření vyplývají z vyhlášky přijaté po pokusu o převrat. Ta umožňuje, aby vláda mohla média a vydavatele, kteří „ohrožují národní bezpečnost“ zavřít bez soudního rozhodnutí.

Organizace „Reportéři bez hranic“ kritizovala během uplynulého měsíce represe proti novinářům v Turecku, které „dosáhly nebývalé úrovně.“

Na základě výnosu byly uzavřeny 3 zpravodajské agentury, 16 televizních stanic, 23 rozhlasových stanic, 15 časopisů a 45 novin. Vše bylo pod záminkou blízké spolupráce s Fethullah Gülenem, který byl podle tureckého prezidenta hlavou červencového převratu.

(KPa, pz.cz, Foto: Drop of Light / Shutterstock.com)

Komentáře