Lidé trpící koronavirem jsou varováni, aby neužívali ibuprofen k léčbě symptomů.

První varování přišlo před pár dny od francouzského ministra zdravotnictví Oliviera Verana, který je náhodou kvalifikovaným lékařem.

Napsal: „Protizánětlivé látky (ibuprofen, kortizon…) by infekci mohly zhoršit. Pokud máte horečku, vezměte si paracetamol.“

A je to zpráva, kterou nyní sdílejí další lidé ve zdravotnictví a rodiče Dan Collins a Maddie Milneer-Collins, jejichž dcere Amélie se zhoršil stav, když dostala o víkendu lék.

V příspěvku na Facebooku Amelin nevlastní otec Dan sdílel fotografii čtyřletého dítěte a varoval: „Těm z vás, kteří mají děti, si prosím přečtěte. Pokud má vaše dítě příznaky koronaviry, NEVYDÁVEJTE jim ibuprofen.“

Dan říká, že Amelia se od úterý měla kašel, horečku a chlad.

S těmi symptomy a stoupající teplotou zavolali 111, kteří říkali, že vyšlou záchranáře do dvou hodin, aby ji zkontrolovali.

„Do hodiny, kdy jsme ji dalí lék, dramaticky teplota klesla,“ řekl Dan.

„Zatímco se snažila dýchat, její srdeční frekvence byla velmi rychlá, nedokázala udržet oči otevřené, nemohla zvednout hlavu nahoru, její tělo se třáslo, začala být na sobě nemocná a její teplota se zvýšila na 39,4!“

„Zavolali jsme zpět a vyslali nám nouzovou sanitku, jakmile se sem dostali záchranáři, podařilo se jim snížit její tep i když statistiky, jsou stále vyšší než obvykle, ale už nejsou nebezpeční.“

„Teď je zpátky na Calpolu, je zpět k tomu, aby byla jen svým špatným já.“

„Zdravotníci nám pouze řekli, že ji nemůžeme dávat ibuprofen.“

Dodal: „Zdravotník řekl o izolaci a zavolání zpět, pokud její teplota opět stoupne tak vysoko, takže jsem se zeptal, jestli je to jen na 7 dní, protože je to už 5 dní, ale řekli, že protože má všechny příznaky, udržujte ji izolovanou, dokud nezmizí všechny příznaky.“

„Takže jim nedávejte ibuprofen!“ varoval Dan, z Bristolu.

Komentáře